2 Eylül 2012 Pazar

Web Mining İş Bankası

Analize giren Twitlerin tarih aralıkları : 26.08.2012  (21:00) ~ 01.09.2012 (17:00)

Twitter'dan elde edilen 800 twit ile text mining yapılmıştır.

- Bankanın yayımlanan son reklam filminde genel bir beğeni kazanarak olumlu algı bıraktığını "Güzel", "Başarılı", "Harika", "Yaratıcı", "Süper".. gibi ifadelerden dolayı rahatlıkla söyleyebiliyoruz.

- Cem Yılmaz'ın, Servet Bey karakterinin önüne geçtiği açıkca görülmektedir. (büyük puntolu kelimeler önem arz etmektedir). Bununla birlikte; Cem Yılmaz yerine, Mehmet Ali Alabora' nın veya başka bir oyuncunun oynaması gerektiğini savunan kişilerin varlığı da kabul edilebilir orandadır.

- Reklamdaki "88 olduk mu?" lafı akıllarda kalıcı olarak, 88 yıllık banka imajı korunmuştur.

-  Cem Yılmaz'ın havada olduğu sahne ve final sahnesi hafızalara yerleşmiştir. (reklaminsonu & cemhavadeyken)

- Reklamın yönetmeni, senaristi, ajansı vb.. merakla irdelenmiştir.

Not: Kendi çalışmamdır. İzinsiz paylaşılamaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder